לחצו ליצירת קשר
מדוע כדאי לעבור לשתות קפה עם קפסולות למכונת קפה

קפסולות קפה

קפסולות קפה

כל מה שרציתם לדעת על קפסולות קפה במקום אחד. מי ומתי המציא אותן, ממה הן עשויות, סוגיות של איכות וטריות הקפה בתוך הקפסולות, האם קפה מקפסולות הוא יקר ועוד שאלות מעניינות שוודאי מסקרנות אתכם.

לרכישת קפסולות קפה אונליין >

המצאת קפסולות הקפה

קפסולות קפה, הידועות גם בשם תרמילי קפה, הן מיכלים קטנים של קפה טחון למנה אחת מדודה המשמשים במכונות קפה. קפסולות קפה הומצאו ב-1976 על ידי המהנדס אריק פאבר (Eric Favre), עובד של נסטלה. הוא פיתח את הקונספט של מנת קפה אחת ארוזה מראש שניתן להכין במהירות ובקלות במכונת אספרסו. פיתוח מכונת קפה שעובדת על קפסולות לקח כעשור. קפסולות הקפה נכנסו לשימוש הרחב בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת כדרך נוחה להכין כוס קפה אחת ללא הצורך במדידת כמויות הקפה או ניקוי המסנן של מכונת אספרסו.

מאז קפסולות קפה הפכו לפופולריות ברחבי העולם כדרך נוחה וקלה להכין כוס קפה אישית בבית או במשרד. כיום חברות רבות מציעות גרסאות מגוונות של קפסולות קפה, אשר תואמות למגוון רחב של מכונות אספרסו. שוק קפסולות הקפה העולמי צפוי להגיע ל-26.7 מיליארד דולר עד 2025.

אספרסו מקפסולות

מה יש בתוך קפסולות קפה?

קפסולות קפה עשויות בדרך כלל פלסטיק או אלומיניום. מותגים מסוימים משתמשים בקפסולות פלסטיק הנקרא פוליפרופילן, הידוע בזכות עמידותו בפני החום. מותגים אחרים משתמשים בקפסולות עשויות אלומיניום, אשר ניתנות למיחזור ובדרך כלל נחשבות ידידותיות יותר לסביבה.

בתוך הקפסולה נמצא קפה אספרסו טחון בכמות שנמדדה מראש. המשקה ארוז בצורה הרמטית באופן ששומר על טריותו לאורך זמן. במקרים מסוימים קפסולות קפה מכילות גם חומרי טעם וריח או תוספים אחרים, כמו שמנת או סוכר, כדי לשפר את הטעם של המשקה המוגמר.

לרכישת קפסולות קפה אונליין >

האם הקפה בקפסולות טרי?

הטריות של תרמילי הקפה יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות סוג הקפה בו נעשה שימוש, רמת הקלייה ואופן אריזת הקפה ואחסון הקפה. ככלל, עדיף לבחור תרמילי קפה העשויים מפולי קפה טריים ואיכותיים המאוחסנים במקום קריר ויבש.

קפסולות קפה שעשויים מפולים טריים ושלמים יהיו בדרך כלל בעלי טעם וארומה טובים יותר מאלה העשויים עם קפה טחון מראש, שעלול לאבד מעט מן הטעם והארומה שלו עם הזמן. בנוסף, לקפה בקלייה קלה יש טעם חומצי יותר, בעוד שלקפה שעבר קלייה משמעותית יש טעם עמוק וחזק יותר.

חשוב גם לאחסן קפסולות קפה במקום קריר ויבש כדי לסייע בשמירה על טריותם. חשיפה לחום, לחות ואוויר עלולה לגרום לקפה לאבד את הטעם והארומה שלו עם הזמן. תרמילי קפה מסוימים מגיעים באריזה אטומה כדי לסייע בשמירה על טריותם, בעוד שאחרים עשויים להיות רגישים יותר לאבד את טעמם אם לא מאוחסנים כראוי.

בסך הכל, טריות תרמילי הקפה יכולה להשתנות, ולכן חשוב לבחור במותג המשתמש בפולי קפה איכותיים ושומר את תרמילי הקפה שלו באופן שישמר את הטעם והארומה שלהם.

קפסולות אספרסו

למה בעצם קפסולות קפה?


ישנן מספר סיבות מדוע קפסולות קפה נחשבות לאופציה טובה להכנת קפה. חלק מהיתרונות של שימוש בקפסולות קפה כוללים:

  • נוחות: קפסולות קפה קלות במיוחד לשימוש. כל שעליך לעשות הוא להכניס קפסולה למכונת קפה תואמת ולחץ על כפתור כדי לחלוט כוס קפה אחת. אין צורך למדוד קפה טחון או לנקות מסנן קפה.
  • מגוון: מותגים וסוגים רבים של קפסולות קפה הזמינים בשוק, מאפשרים לבחור מתוך מגוון רחב של טעמים ועצמות קליית קפה. הדבר מאפשר להתנסות בסוגים השונים של קפה מקפסולות ולמצוא את הקפה שאתם הכי אוהבים.
  • עקביות: מכיוון שהקפה בקפסולות טחון ונמדד מראש, אתם יכולים להיות בטוחים שתמיד תקבלו את אותה כמות הקפה ואת אותו הטעם האהוב בכל פעם שתפעילו את מכונת האספרסו. אין פיקשושים.
  • מהירות: באמצעות קפסולות קפה תוכלו להכין כוס קפה במהירות, מה שהופך אותן לאופציה טובה אם אתם ממהרים או שאין לכם זמן לחכות להכנת הקפה בכל שיטה אחרת – בישול או טפטוף במכונת קפה פילטר.
  • מניעת בזבוז: מכיוון שבתוך כל קפסולת קפה יש מנה אחת בכמות מדויקת, לא יכול להיווצר מצב של הכנת יותר מדי קפה או זריקת שאריות קפה.

קפסולות קפה מציעות דרך נוחה וקלה לחלוט כוס קפה בודדת בבית או במשרד. הן מהוות אופציה טובה עבור אנשים שמחפשים דרך מהירה וקלה להנות מכוס קפה ללא הטרחה של הכנת הקפה או פעולות הניקיון של מכונת האספרסו.

קפסולות קפה מיועדות בדרך כלל לשימוש בסוג מסוים של מכונת אספרסו. לדוגמה, קפסולות Nespresso מיועדות לשימוש עם מכונות קפה של Nespresso. אולם היום כבר אין צורך להגביל את עצמך למותג קפה אחד בזכות מכונת קפה המתאימה לכל סוגי הקפסולות.

סוגי קפסולות קפה

קיים מגוון של קפסולות קפה המשמשות בסוגים שונים של מכונות להכנת הקפה. לרוב תפגשו בקפסולות הקפה אשר תוכננו במיוחד לשימוש במכונת הקפה של המותג התואם – נספרסו, K-Cups, Dolce Gusto, Lavazza ועוד. קפסולות אלה בדרך כלל עשויות מאלומיניום או/ו פלסטיק והן מכילות מנה אחת של קפה אספרסו.

פודים E.S.E (Easy Serving Espresso) מהווים אופציה נוספת, פחות מוכרת לצרכן הפרטי בארץ. מדובר בתרמילים עשויים מנייר סינון המכילים מנה אחת של קפה טחון. הם מיועדים לשימוש במכונות אספרסו בעלות פורטפילטר תואם.

מכונות קפה מסוימות מותאמות לשימוש בקפה טחון במקום קפסולות. הדבר מאפשר להשתמש בכל סוג קפה שאתם אוהבים, ללא הגבלה, כל עוד הוא טחון לגודל המתאים למכונה. אצלנו תוכלו לרכוש ראש תואם לקפה טחון שפותח בפניכם אופציה זו.

לרכישת קפסולות קפה אונליין >

קפה מקפסולות

אלו טעמים של קפה קפסולות יש?

קשת טעמי הקפה הזמינה בקפסולות רחבה מאוד. בין הטעמים הנפוצים והמוכרים יותר אפשר למנות את הבאים:

קפה בטעם מקורי

זהו הטעם המסורתי של הקפה, העשוי מפולי קפה קלויים וטחונים.

אספרסו

אספרסו הוא קפה חזק ומרוכז המיוצר על ידי העברת מים חמים דרך פולי קפה טחונים דק. יש לו טעם נועז ועשיר והוא משמש לעתים קרובות כבסיס למשקאות קפה אחרים כגון לאטה וקפוצ’ינו.

נטול קפאין

קפה נטול קפאין עשוי מפולי קפה שהוציאו מהם את רוב הקפאין. למשקה קפה נטול קפאין יש טעם אשר דומה לקפה הרגיל והוא מאפשר הנאה מהמשקה האהוב גם עבור האנשים שאינם מעוניינים לצרוך קפאין מטעמי בריאות.

קפה בטעמים

חלק מקפסולות הקפה כוללות מרכיבי טעם נוספים כגון שוקולד, וניל, קרמל או אגוזי לוז. ניתן להוסיף טעמים אלו לקפה רגיל או נטול קפאין כדי ליצור טעם ייחודי ומגוון.

טעמים ייחודיים

ישנן גם קפסולות קפה מיוחדות, עשויות מסוגים נדירים של פולי קפה וצלויות בדרכים ספציפיות כדי להוציא טעמים וריחות ייחודיים. אלה יכולים לכלול קפה שגדל רק באזור גיאוגרפי מסוים, קפה מיקרו-לוט או קפה מפולים שעברו קלייה מיוחדת.

תערובות

חלק מקפסולות הקפה עשויות מתערובת של סוגים שונים של פולי קפה, היוצרות פרופיל טעם ייחודי.

ישנם טעמים רבים אחרים של קפה אשר זמינים לרכישה בתוך קפסולות, וטעמים חדשים מפותחים כל הזמן. להלן מספר דוגמאות, חלקן מפתיעות, לטעמי קפה מקפסולות שניתן למצוא במקומות שונים בעולם:

  • בייקון מייפל: טעם זה משלב את הטעם המתוק והמלוח של סירופ מייפל עם הטעם המעושן והמלוח של בייקון
  • מאפין אוכמניות: קפה מענג בנגיעות של אוכמניות מתוקות ומאפה חמים וחמאתי
  • מקיאטו קרמל: משקה קפה פופולרי המיוצר עם אספרסו, חלב ורוטב קרמל
  • פאי קרם קוקוס: קפה בטעם עשיר טרופי עם רמז של מתיקות עדינה
  • חמאת בוטנים וריבה: שילוב של הטעם האגוזי של חמאת הבוטנים עם הטעם המתוק והפירותי של ריבה מתוקה
  • לחם ג’ינג’ר: דמיינו עוגיית ג’ינג’ר מתובלת עם טעם עשיר בנגיעות של קינמון, אגוז מוסקט וג’ינג’ר
  • דובדבן שוקולד: הטעם העשיר והקרמי של השוקולד עם החמיצות והמתיקות של דובדבנים
  • מרשמלו קלוי: מתוק, קרמי ודביק
  • פולי וניל: הטעם העשיר והקרמי של פולי וניל אמיתיים בתוך כוס הקפה שלכם
  • אגוזי לוז: קפה אגוזי, מעט מתוק
  • סינבון: טעמו של המאפה הפופולרי עשיר בקינמון וסוכר
  • מוקה: משקה קפה פופולרי העשוי מאספרסו, שוקולד וחלב

אלו הן רק כמה דוגמאות לטעמים יוצאי דופן רבים של קפה הזמינים בקפסולות. בתחום זה כידוע ליצירתיות אין סוף וטעמים חדשים מפותחים כל הזמן.

לרכישת קפסולות קפה אונליין >

קפסולות קפה ואיכות הסביבה

חומרי אריזה רבים של תרמיל קפה, כגון אלומיניום ופלסטיק, ניתנים למחזור. חברות מסוימות מציעות תוכניות מחזור עבור תרמילי הקפה שלהן, בעוד שאחרות מעודדות לקוחות למחזר את הפודים בעצמם.

בעוד תרמילי קפה יכולים להיות נוחים, הם יכולים גם לייצר כמות משמעותית של פסולת. הקפסולות עצמן לרוב אינן מתכלות, וחומרי האריזה מגדילות גם הן את כמויות הפסולת באופן משמעותי. חברות מסוימות פועלות לפתח חלופות בנות קיימא יותר לתרמיל קפה מסורתיים, כמו קפסולות מחומרים הניתנים לקומפוסטציה או תרמילים לשימוש חוזר שניתן למלא בקפה משלכם. אולם יש עוד דרך לעשות כדי להפוך אפשרות זו לנוחה ויעילה.

מחירי קפסולות קפה

עלות קפסולות הקפה יכולה להיות גבוהה יותר משיטות הכנת קפה מסורתיות, כגון בישול קפה בפינג’אן, הכנת קפה במקינטה או טפטוף קפה פילטר בפרקולטור. תוכלו להבחין בפערי המחירים במיוחד אם אתם בוחרים במותג אשר משתמש בפולי קפה ובחומרי אריזה איכותיים. עם זאת, הנוחות של קפסולות אספרסו עשויה להיות שווה את העלות הנוספת עבור צרכנים רבים.

אחד הגורמים שיכול להשפיע על העלות של קפסולות הקפה הוא סוג מכונת הקפה שבה אתם משתמשים. מכונות קפה מסוימות יקרות יותר לרכישה, אך עשויות להציע עלות נמוכה יותר לכל כוס קפה לאורך זמן. מכונות קפה אחרות יכולות להיות זולות יותר, אך השימוש בהן עלול להיות כרוך ברכישת קפסולות קפה יקרות.

קפה בהתאמה אישית

בכל הקשור להתאמה האישית, מכונות של קפסולות קפה מסוימות מאפשרות להתאים אישית את החוזק והטעם של הקפה על ידי השימוש בקפסולות מסוגים שונים, במגוון של טעמים ודרגות קלייה, או התאמת כמות המים. כך למשל בחלק ממכונות האספרסו תוכלו לבחור את גודל הכוס – קטנה, בינונית או גדולה, מה שיכול להשפיע על חוזק הקפה המתקבל בתהליך.

בסך הכל, העלות ואפשרויות ההתאמה האישית של תרמילי קפה יהיו תלויות במאפייני מכונת הקפה הספציפית שבה אתם משתמשים. חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו בעת בחירת מכונת האספרסו לבית או לעסק, כדי להבטיח שאתם מקבלים את התמורה והחוויה הטובה ביותר עבור הכסף שהשקעתם.

לרכישת קפסולות קפה אונליין >

מכונת אספרסו מולטי